Monday, September 28, 2009

Chapter 1 - An Introduction


Hari ini hari Isnin...

Hari yang indah dimulai dengan peristiwa yang amat membangangkan bila Black Diamond agak meragam, membisu dan taknak bagitahu saya apa masalahnya. Semua orang pandang saya macam tah hape2. Hello, I need a personal talk with my Black Diamond k. Semua orang kalau merajuk kena dipujuk kan? Same as Black Diamond. Beberapa kali saya belai, usap lembut, tapi dia tetap merajuk. Bukan setakat makhluk Homo sapiens je yang tengok, primates kat Cempaka 5 pun duk jakun menonton saya sambil mengunyah buah cempedak, lepas tu dok tepuk2 tangan. Hish, Black Diamond ni... Janganla memalukan saya depan makhluk Tuhan itu. 1 hour later, saya da hilang sabar. Black Diamond telah mengurangkan pahala saya dengan memaksa saya mencarut, siap tunjuk skill buat flying-kick lagi tu. Mujur ada seorang mamat yang agak baik hati menegur saya.


mamatbaikhati : kenapa kamu?
sayajawapranakan : huhu...skuter saya tak boleh nak start...
mamatbaikhati : la, ye ke? meh saya tengok...saya tolong startkan ye...
sayajawapranakan : sila la...terima kasih ye...
mamatbaikhati : sama2...em, khusyuk ye monyet2 itu memandang kamu...siap kunyah2 cempedak lagi tu...
sayajawapranakan : tu la, dieorang ajak join makan cempedak, tapi saya tak mahu...(tersenyum hambar, sebab makeup da cair...)







Betapa stress nye ari ni, saya menjadi amat oversensitive, overreactive, over and over... Mr Cinta terpaksa bertahan dengan kerenah saya yang amat unpredictable, amat post-menstrual syndrome. Maaf, Mr Cinta. Terima kasih atas tayangan Momok The Movie yang menceriakan hari saya yang masin ini... ^ ^ Saya menghargainya. Terimalah hidangan dari Johnny's, hanya ini yang saya mampu beri buat hari ini. Thanks, Johnny's for the Banana Split yang telah meredakan marah saya terhadap kelambatan waiter dan chef di Johnny's. Saya tidak bengkek lagi kini.




Last but not least, I sayang you, Dr HP for postponing the test. Frankly, saya tidak bersedia lagi untuk menjawab test itu sebab masih berada dalam mood raya. Jika soalan berdasarkan resepi raya, saya akan jawab dengan jayanya, dan yakin akan berjaya dengan warna2 berterbangan. Sekian...


0 comments: