Friday, November 6, 2009

I Nak Jadi Personaliti TV...I desperately nak GLAMOUR!!!

Testing 1...2...3...

Ehem2...Mic Check...Ok???Set...

Assalamualaikum WBH...Bertemu kembali di kala senja ini...Uwekkk, get real la, Minah...Bajet nak jadi pengacara TV jek...Kamu tuh rendang tak berbuah...Muka agak tak berapa nak selebriti...Ada hati...Piiirahhhhh...


Lawa kennn??? I nak jadi cam dia...

Serious S#!T I memang ada cita-cita nak jadi personaliti TV...I admire gile kat Datin Norjuma, Norfarahin Jamsari, Azizah Ariffin and so on...Dulu time kecik2 I suka sangat bajet cam I ni personaliti TV...Pegang botol air pun I anggap cam pegang mic...Even time sekolah, I sangat suka meng'exposed'kan diri, nak join pidato la, syarahan la, perbahasan la, sajak la, syair la, pantun la...and lalalala...Em, maybe aku sejak kecik dah diasuh untuk menonjolkan diri, walaupun kekadang takut2 malu...But, I got the award for those achievements - "ANUGERAH KECEMERLANGAN KOKURIKULUM"...Biarlah kalau dapat saguhati pun, aku tetap puas...

Eit...Seingat I la kan, dulu kat TV3 and TV1 ada rancangan kanak-kanak kan...Kelab Kanak-kanak Angkasapuri or Alam Ria Wutsoeva...I pernah masuk TV dulu sebab diaorang buat liputan tentang satu pertandingan state level seingat I...Wah, ummi awal2 lagi hebahkan satu kampung and teman-teman suruh tengok I kat TV...Time tu I agak men'SELEBRITI'kan diri...sebabnya, I received so many phone calls after the show...perghhhhh...Freezed for a while jap...

Tapi itu dulu...dan aku sekarang ni, "macam-ni-je-la-so-tak-payah-expect-lebey2"...hanya lah insan biasa yang hidung tak berapa nak mancung and pipi still ada cheek bones...aku tak exposed apa-apa da sebab i'm nobody...aku sendiri tak tahu ke mana hilangnya sifat berani aku time aku kecik2 dulu...aku da tak nak m'cuba test ability aku...even ummi selalu gak suruh I join ujibakat pengacara TV...tapi, I yang segan...common man, I'm rendang k...They all need those yang tinggi2 stok model, muka lawa walaupun kaku...kena ada pakej...but, I tak de semua tuh...


ke'jawa'an aku terserlah...aku rendang k...sebab tu wat pose 'myspace'...

Serious S#!T again, I memang ada mempunyai cita-cita ke arah itu...I just dun have the complete package plus I agak shy2cat...Huhu...Cita-cita tak kesampaian...

Debush!!!<<< u goreng kerepek lagi...

Anyway, I sangat happy bila ikon Gadis Melayu 2 kat tv9 dimenangi orang selayaknya...Fiqa memang layak berbanding yang lain2...Dia je yang nampak melayu dan gadis...oopppsss...yang lain2 tuh agak tak berapa melayu and nampak sangat cam nak glamour (walhal, I pun nak glemer gak...hahaha)...wahai producer, next time cari yang tulen leh tak...jangan serkup je yang cantik2 tapi tak berapa nak melayu...



FIQA
Nama: Siti Nur Syafiqa Amirol Melvin

Umur : 20
Asal : Parit Buntar, Perak
Kerjaya : Pelajar IPTA
Keunikan dan Kelebihan Diri: * seorang yang lemah lembut, bijak berkomunikasi, menyimpan cita-cita menjadi ahli biologi dan personaliti tv yang berjaya. << Bakal ahli biologi tuh...support biologi!!!


K la...sampai di sini dulu...I tetap pendamkan cita-cita I nak jadi personaliti TV...Mana la tau one day ada orang berkenan nak amek I wat talk show sendiri ke...hahhaaa... <<< berangan, kunyah kacang...Sila terjun sekarang...
 
p/s : I??? <<< saje gedik nak gune I instead of Saya Wutsoeva...

1 comments:

futbolmaster said...

fiqa amek biologi katner?